Koronavirus posunul digitalizaci, ale zároveň potvrdil nepřipravenost na bezpečnostní rizika v kyberprostoru

Vzhledem k šíření koronaviru bylo zaměstnancům doporučeno pracovat z domova. Velkého procenta lidí na home office, nedostatečného zabezpečení firemních dat a urychlení digitalizace využili hackeři. Firmy, které jdou s trendem digitalizace, by neměly zapomínat na bezpečnost.

--- Martin Lukš, Talkey

Hackeři používají pro své útoky často techniku tzv. phishingových e-mailů, kterými se snaží získat přihlašovací údaje do e-mailů nebo se dostat přímo do zařízení. Útočníci posílají zprávy jménem důvěryhodné instituce, proto jej na první pohled nemusí příjemce odhalit. V obsahu zprávy se pak nachází odkaz na falešnou webovou stránku nebo příloha obsahující vir.

 

„Existují i takové případy, kdy vám může přijít podvodný e-mail, a to jménem vašeho nadřízeného. Takový podvodný e-mail se rozezná jen těžko. Pokud ale e-mailovou komunikaci šifrujete, pak máte vždy jistotu, že odesílatel je ten, za koho se vydává a obsah jeho zprávy není zmanipulovaný,“ upřesňuje Martin Lukš, ředitel společnosti Talkey.

 

Jakým způsobem se útokům bránit?

Lidé si musí dávat velký pozor a mazat e-maily, které vypadají podezřele nebo pocházejí z neznámého zdroje. Podvodné e-maily často prozradí také špatná čeština a nepřeložená cizí slova. V neposlední řadě se nabízí komplexní bezpečnostní řešení v podobě šifrovacího nástroje, který je pro odhalení podvodných e-mailů nejúčinnější. Společnost Talkey, poskytovatel šifrovací aplikace, přitom garantuje neexistenci back door. To znamená, že k obsahu e-mailové komunikace svých klientů nemá přístup. Navíc nabízí funkce, kterými odesílatel ovlivní, jak příjemce s jeho zprávou naloží. Příjemce pro čtení může využít licenci Talkey v režimu Reader, tedy za příjem, čtení a odpověď nemusí nic platit.

 

Štítky

digitalizace koronavirus

Související články

Podcast: O bezpečnosti na internetu s předními osobnostmi kyberbezpečnosti.

digitalizace / / 14. 08. 2019

Vyzkoušejte on-line ocenění, které výrazně zkrátí proces sjednání životního pojištění.

digitalizace / / 19. 11. 2020